Het onderzoek/berging: Reeds na de crash van de Wellington werd er al een bergingspoging ondernomen door de Duitsers. Echter de brokstukken waren al te ver weggezakt. Na een oriënterend veldonderzoek in 1977 door de Bergingsdienst van de Koninklijke Luchtmacht werd rekening gehouden met het feit dat er geen bemanningsleden in het toestel zouden zitten. De Stichting ARG '40-'45 wilde echter uitsluitsel en drong jarenlang aan op berging van het toestel. Vanwege de hoge kosten voor zo'n operatie werd een sponsor gezocht. Koninklijke Wegenbouw Stevin uit Heerhugowaard was bereid de bergingsoperatie te sponseren. In verband met de mogelijke aanwezigheid van stoffelijke resten van de bemanningsleden werd de Bergingsdienst van de Koninklijke Luchtmacht, de Gravendienst van de Landmacht en het Explosieven Opruimingscommando van de Landmacht gevraagd te assisteren bij een mogelijke berging.VLIEGTUIGCrashdatum29 september 1941OnderzoeksdatumFebruari/Maart 1995RadiocodeLN-CSerienummerT2879 Eenheid99 Squadron RAFVickers Wellington Mk IcLandsmeer1995JAARLOKATIE